PhDr. Dagmar Černá
Email: cerna@zsmikulov.cz
Telefon: 734 186 992
Konzultační hodiny:
Konzultační hodiny: kdykoliv na základě předchozí domluvy
Kde: 2. patro vpravo (strana nad ředitelnou
Bc. Anna Linhartová
Konzultační hodiny: kdykoliv na základě předchozí domluvy
Kde: přízemí, vlevo, vedle třídy 2.B
- logopedická prevence, intervence
Co dělá speciální pedagog:
Depistážní činnost:
Vyhledávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a
jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
Diagnostická činnost:
Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb včetně
shromažďování údajů o dítěti, osobní a rodinné anamnézy, analýza získaných
údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních obtíží dítěte/žáka, stanovení
individuálního vzdělávacího plánu podpory + individuálního výchovného plánu podpory
v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvence, trvání intervenční činnosti).
Intervenční činnost:
Provádění, eventuálně zajištění krátkodobé i dlouhodobé
individuální práce s dítětem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti,
činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
Provádění, eventuálně zajištění speciálně pedagogické
vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních či stimulačních se
skupinou dětí.
Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu +
individuálního výchovného plánu (ve spolupráci s třídním učitelem, učitelem
odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci dítěte, s dítětem a
s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
Průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle
potřeby navržení a realizace úprav.
Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních
didaktických pomůcek a materiálů.
Zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou
dítěte/žáka (se zákonným zástupcem).
Speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro
děti, zákonné zástupce a pedagogy školy.
Konzultace s pracovníky specializovaných poradenských
pracovišť, krizovými centry, kurátory a pracovníky OSPOD, dalšími odborníky.
Metodická a
koordinační činnost:
Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálně
pedagogických poradenských služeb ve škole.
Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími
institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch dítěte se speciálními
vzdělávacími potřebami.
Participace na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy
s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími
potřebami.
Metodické činnosti pro pedagogy školy – specifika výuky a
možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem
práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních
pomůcek a didaktických materiálů.
Koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole.
Evidence a dokumentace případů (žáků s SVP) a její
zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa.