Školní poradenské
pracoviště (ŠPP) je součástí uceleného školského poradenského systému, kam patří
společně s pedagogicko-psychologickými poradnami (PPP) a speciálně
pedagogickými centry (SPC). ŠPP poskytuje poradenské a konzultační služby
žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům.
Úkolem školního poradenského
systému je vytvářet podmínky pro zdravý vývoj dětí, podporovat rozvoj jejich
osobnosti a poskytovat jim různou míru podpory v průběhu edukačního procesu.
Poskytování školních poradenských služeb je bezplatné.
Poskytování
poradenských služeb na školách je ukotveno v zákoně ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve
školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů,
která popisuje účel a dílčí pravidla poskytování poradenských služeb, stejně
jako hlavní úkoly, cíle a strukturu ŠPP.
Poradenské
služby ve škole se dále poskytují v souladu s vyhláškou č. 27/2016 Sb., o
vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve
znění pozdějších novelizací.
Činnost našeho školního poradenského pracoviště je zaměřena na:
STRUKTURA ŠPP:
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
PhDr. Dagmar Černá – zástupkyně ředitele pro společné vzdělávání (speciální pedagog, koordinátor pro inkluzi a komunikaci se ŠPZ)
Členové školního poradenského pracoviště:
Mgr. Lucie Kmentová – výchovná a kariérová poradkyně
Mgr. Tamara Podsedníková – školní metodik prevence
Mgr. Kateřina Kuncová – školní psycholog
Další kooperující členové v rámci širšího modelu ŠPP:
Bc. Anna Linhartová – podílí se na zabezpečení výuky PSPP, speciální pedagog (logoped) v zácviku