Jméno: Mgr. Dagmar Černá
Email: cerna@zsmikulov.cz
Telefon: 734 186 992
Konzultační hodiny:
Probíhají ve 2. patro vpravo (strana nad ředitelnou).
pondělí, úterý 12.35 - 14.00 hod.
Nebo kdykoliv
na základě předchozí domluvy (telefonicky, mailem nebo přes EduPage).
Krizová intervence je poskytována ihned.
Konzultace jsou určeny pro:
- žáky
- zákonné zástupce žáků
- pedagogické pracovníky
Kdo je školní speciální pedagog:
Školní speciální pedagog je členem školního poradenského pracoviště.
Vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují
speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých
podpůrných opatřeních.
Co dělá školní
speciální pedagog:
Depistážní činnost:
Vyhledávání dětí se
speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické
péče.
Diagnostická
činnost:
Diagnostika
speciálních vzdělávacích potřeb včetně shromažďování údajů o dítěti, osobní a
rodinné anamnézy, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení
hlavních obtíží dítěte/žáka, stanovení individuálního vzdělávacího plánu
podpory + individuálního výchovného plánu podpory v rámci školy a mimo ni
(druh, rozsah, frekvence, trvání intervenční činnosti)
Intervenční
činnost:
Provádění,
eventuálně zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce s dítětem
(speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační,
stimulační).
Provádění,
eventuálně zajištění speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností
reedukačních, kompenzačních či stimulačních se skupinou dětí.
Participace na
vytvoření individuálního vzdělávacího plánu + individuálního výchovného plánu
(ve spolupráci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením
školy, se zákonnými zástupci dítěte, s dítětem a s ostatními partnery
podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
Průběžné
vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace
úprav.
Úpravy školního
prostředí, zajištění speciálních didaktických pomůcek a materiálů.
Zabezpečení
průběžné komunikace a kontaktů s rodinou dítěte/žáka (se zákonným zástupcem).
Speciálně
pedagogické poradenské intervence a služby pro děti, zákonné zástupce a
pedagogy školy.
Konzultace s
pracovníky specializovaných poradenských pracovišť, krizovými centry, kurátory
a pracovníky OSPOD, dalšími odborníky.
Metodická a
koordinační činnost:
Příprava a průběžná
úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve
škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb ve škole.
Spolupráce se
školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými
pracovníky ve prospěch dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami.
Participace na
vytváření vzdělávacích plánů a programů školy s cílem rozšíření služeb a
zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Metodické činnosti
pro pedagogy školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně
zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do
výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
Koordinace a
metodické vedení asistentů pedagoga ve škole.
Evidence a
dokumentace případů (žáků s SVP) a její zajištění v souladu s předpisy o
ochraně osobních údajů, administrativa.